RSS

Saturday, October 10, 2009

Penantian Yang Belum Berakhir…


Hari ini sudah masuk 9 Oktober. Ini bermakna 3 hari lagi due date tarikh bersalin saya. Semalam saya ke klinik untuk pemeriksaan kandungan kali terakhir. Alhamdulillah, semuanya dalam keadaan baik. “Dah ada rasa sakit-sakit ke?” tanya Nurse. “Ehm.. Ada la sikit-sikit”. Memang la ada terasa sakit-sakit tapi hakikatnya saya sendiri tidak tahu bagaimana rasanya sakit mahu bersalin. Maklumlah kali pertama menempuhinya masih belum berpengalaman menjadi ibu. Memang sehari dua ini terasa sakit yang agak luar biasa tapi hanya sekali-sekala sahaja. Suami pula semakin hari semakin bimbang. Almaklumlah Kuala Lumpur ke rumahku mengambil masa 2 jam. Bimbang saya bersalin di saat dia tiada di sisi. Kami sentiasa berdoa agar anak kami lahir disaat suami di sisi.


Terasa lama sungguh penantian saat kelahiran ini. Apatah lagi rakan dan sepupu-sepupu yang hampir sama tarikh duenya dengan saya sudah bersalin. Nurse sudah memaklumkan sekiranya 12 Oktober ini saya belum bersalin, saya perlu ke hospital berhampiran setiap hari untuk pemeriksaan janting bayi . Waduh! Prosuder yang perlu dipatuhi. Saya dan suami berdoa dan solat hajat mohon agar Allah mudahkan dan cepatkan saya bersalin. Saya berdoa dan berharap agar anak sulung kami ini dapat secara normal dan selamat semuanya.


Sahabat2.. Doakanlah agar saya dapat bersalin dengan normal dan selamat.


Allahumustaan…..

0 comments:

Post a Comment